2024.08.05. hétfő
Reggel 8:30-ra érkeztem a képzés helyszínére, ami egy olasz nyelvű iskola volt.
A regisztráció, köszöntés és körbevezetés után a tanteremben megismerkedtünk egymással a csoporttársakkal és a tanfolyam vezetőjével.
A tanterem falain A4-es papíron kérdések és állítások voltak, melyre név nélküli választ kellett írni.Pl.:
- Mi a kedvenc telefonos applikációd?
- Írj 3 dolgot, amit tudsz/nem tudsz csinálni.
- Írj 1 dolgot, amit megnéztél már Pulában.
- Tudnál a telefonod nélkül létezni?
- Ki a kedvenc színészed/színésznőd/zenekarod.
Ez után mindenki kapott a válaszokkal teli lapokból egyet. Körbementünk, és megkérdeztük egymástól, ki melyik választ írta, ki kellett találni a válaszadó személyét. Ezt frontális munkaformában kellett megosztani a többiekkel, ki milyen választ adott.
Következett a Listenning rész. A tanfolyamvezető egy linket küldött e-mail-en keresztül, meghallgattuk a szöveget és egy tesztet töltöttünk ki arról, majd reflektáltunk.
A napi rutin és a Munka című fogalmazás megírása után felolvastuk az a résztvevőkkel.
Délután 17:30-kor találkoztunk a többi kurzus résztevevőivel Pula Arénánál. Másfél – 2 órás angol nyelvű idegenvezetés során megismerhettük Pula történetét, híres embereit, nevezetességeit és látnivalóit:
Pula Aréna, Ikerkapu és a városfal, Herkules kapu, diadalív, erőd, Pula főtere, Fórum, Zerostrasse.
A nap egy vacsorával zárult, ahol helyi ételt fogyaszthattunk el és közelebbről megismerhettük egymást a résztvevőkkel.
https://www.visitpula.hr/wp-content/uploads/2023/07/Pula-Arena-Amphiteatar-2.jpg
http://hajosnyar.hu/wp-content/uploads/2018/07/a30922197cb9d10bf7fe7eb40c3c2768.jpg
2024.08.06. kedd
Ezen a napon az internet és a telefon témával foglalkoztunk.
Az óra előkészítő részében mindenki elmesélhette a tegnap esti programot, felelevenítettük az idegenvezetés során hallottakat.
Egy könnyebb, bemelegítő Listenning-gel folytattuk. Telefonszámokat és e-mail címeket hallottunk, melyekről egy tesztet töltöttünk ki.
Érvelni kellett a telefon- és a digitális eszközök használata mellett és ellen páros munkában, majd másik csoporttársnak a véleményének meghallgatása után megosztottuk egymással a tapasztalatainkat.
Az egyéni munkát mindenki differenciáltan kapta meg e-mail-en keresztül. Az olvasmány elolvasása után egy tesztet töltöttem ki, majd egy összegzést írtam róla, amit e-mail-ben eljuttattattam a tanfolyamvezetőnek, aki kijavította azt. A páros munka során megosztottam az összegzést és a feladatom a párommal, aki bemutatta a saját feladatát.
Új szavakat, kifejezéseket tanultunk, melyek felkerültek a táblára, majd ismétlés után a tanár letörölte jelentésüket, és vissza kellett rájuk emlékeznünk (Memory game).
2024.08.07. szerda
Az óra előkészítő részében felelevenítettük az előző nap tanult új szavakat.
Ezen a napon a lakóhelyünk, a pulai apartmanunk, és a szomszédság volt a témakör.
Három kérdésre és állításra kellett először írásban reagálnunk, majd szóban bemutatni a párunknak:
Mi a különbség a lakóházunk és a pulai szállásunk között? Választanád-e újra ezt a szállást és miért? Láttál-e új ötletet,a mit otthon megvalósítanál?
A folyamatos kommunikáció, érvek és ellenérvek mélyítették ebben a témakörben a szókincsemet.
Mindig más volt a párom, akikkel megosztottuk egymással a gondolatatinkat, így az együttműködőképességem is sokat fejlődött.
Az érveléseinket az alábbi állításokra vonatkoztattuk:
- Tervezel-e elköltözni otthonról, miért?
- Szívesen költöznél-e külföldre és miért?
- Melyiket preferálod? Albérletben vagy saját lakásban lakni és miért?
A képzési nap zárásaként párbeszédet folytattunk le, ami problémás szomszédokról szólt. A szituációs játék során konfliktushelyzeteket teremtettünk egymásnak, melyet érvekkel és ellenérvekkel oldottunk meg, humoros hangulatban. Megtapasztaltam, hogyan kell humorizálni angol nyelven.
2024.08.08. csütörtök
Az óra előkészítő részében az előző nap tanult szavakat ismételtük át frontális munkában.
A nap témái a lakóházak, lakások és a jövő lakásai voltak.
A listenning részben a test-english.com honlapon található igaz és hamis állításokat kellett online feladatalapként kitölteni, majd reflektálni.
A tanfolyamvezető ezek után differenciáltan adott ki egyéni, páros vagy csoportmunkát. Az én egyéni munkám egy jövőbeli lakásról és annak felszereltségéről szólt. Az elolvasása és tesztjének kitöltése után összegzést írtam az olvasottakról, véleményemmel együtt.
2024.08.09. péntek
A mai napon a www.quizlet.com weblappal ismerkedtünk meg a nap első felében.
A képzést vezető tanár kiküldte az ő által készített Quizlet linkjét, és önállóan kitölthettük, játszhattunk vele.
Majd a tanár segítségével, vezetésével mindenki a saját tantárgyára vonatkozó angol nyelvű quizlet feladatokat készített. Itt lehet tesztet készíteni, memória játékot, flashcard-okat. Ezeket a linkeket megosztottuk egymással, és a tásunk által készített feladatokat töltöttük ki, miközben kreativitásunk és szókincsünk bővült, főleg egy adott tantárgy kifejezéseinek angol nyelvű megismerésével.
2024.08.10. szombat
Disszemináció napja.
Ezen a napon a három egy időben zajló tanfolyam tanulóival disszemináltunk:
- English Language Course and 21st Century Skills for Teachers and School Staff
- „Playful Music – Musical Play”: Experiential Pedagogy in Singing and Music Teaching
- Teaching Mixed-Abilities
A három csoportot is csoportokra, csapatokra osztották a tanfolyam vezetők. Körfogásszerű rendszerben, meghatározott idővel bemutattuk egymásnak, hogy a héten milyen tudásra, képességre tettünk szert, jó gyakorlatokat mutattunk be
egymásnak:
- „Playful Music – Musical Play”: mi a játék szerepe az oktatásban, ritmusgyakorlatokat végeztünk, a mozgást és a zene kapcsolatát fedeztük fel, történetmesélés szolmizálással, és hogyan kell zenét írni/szerezni tanítás közben.
- Teaching Mixed-Abilities: beszámoltak nekünk a társas- és önértékelési formákról, esettanulmányokról, érzelmekről és önbecsülésről, és személyes fejlesztési- és cselekvési tervekről.
A kurzus végén mindenki megkapta oklevelét, fényképek készültek a csoporttársakkal és megköszöntük a tanfolyamvezetőnek az egész heti munkáját.